javaScript Matematik Nesnesi

JavaScript Math nesnesi, matematiksel görevleri gerçekleştirmek için kullanılır. Math nesnesi statik yerleşik bir nesnedir, bu nedenle onu başlatmanıza gerek kalmaz, tüm özelliklerine ve methodlarına doğrudan erişilebilir.


Matematik Methodları


Matematik herhangi bir method için sözdizimi şöyledir:

Math.method.(number)

Math.round()

Math.round(x) x sayısının en yakın tamsayıya yuvarlanır:


Math.round(4.9);    // returns 5
Math.round(4.7);    // returns 5
Math.round(4.4);    // returns 4
Math.round(4.2);    // returns 4
Math.round(-4.2);    // returns -4

Math.floor()

Math.floor(x) x sayısı değerini en yakın aşağı tamsayıya yuvarlar:


Math.floor(4.9);    // returns 4
Math.floor(4.7);    // returns 4
Math.floor(4.4);    // returns 4
Math.floor(4.2);    // returns 4
Math.floor(-4.2);    // returns -5

Math.ceil()

Math.ceil(x), x sayısını en yakın yukarı Tam sayıya yuvarlar:


Math.ceil(4.9);     // returns 5
Math.ceil(4.7);     // returns 5
Math.ceil(4.4);     // returns 5
Math.ceil(4.2);     // returns 5
Math.ceil(-4.2);     // returns -4

Math.trunc()

Math.trunc(x) x sayısının Tam sayı kısmını döndürür:


Math.trunc(4.9);    // returns 4
Math.trunc(4.7);    // returns 4
Math.trunc(4.4);    // returns 4
Math.trunc(4.2);    // returns 4
Math.trunc(-4.2);    // returns -4

Math.sign

Math.sign(x) x sayının negatif mi yoksa pozitif mi olduğunu öğrenin:


var a = Math.sign(3);    // Returns 1 (positive)
var b = Math.sign(-3);   // Returns -1 (negative)
var c = Math.sign(0);    // Returns 0 (zero)

Math.pow()

Math.pow (x, y), x sayısının y değerinde üst sayı alır:


Math.pow(8, 2);    // returns 64

Exponentiation Operator **

Üs alma operatörü ( ** ), Rick Waldron'un ECMAScript teklifidir. 4. aşamada (tamamlandı) ve ECMAScript 2016'nın bir parçasıdır.


console.log(3 ** 4);
// çıktı: 81

console.log(10 ** -2);
// çıktı: 0.01

console.log(2 ** 3 ** 2);
// çıktı: 512

console.log((2 ** 3) ** 2);
// çıktı: 64

Üst almada a ** b ** c şeklinde olursa sağdan sola, yani a ** (b**c) şeklinde olur sonuç:


var a = 5, b = 2, c = 2;

a ** b ** c; // 625

// a ** b ** c'nin yürütme sırası;

(5 ** (2 ** 2))

(5 ** 4)

625

Math.sqrt()

Math.sqrt(x) x sayısının karekökünü döndürür:


Math.sqrt(64);    // returns 8
Math.sqrt(25);    // returns 5

Math.abs()

Math.abs(x), x sayısının mutlak (pozitif) değerini döndürür:

Math.sin()

Math.sin(x) x satısının açısının (radyan cinsinden verilir) sinüsünü (-1 ile 1 arasında bir değer) döndürür.

Radyan yerine derece kullanmak istiyorsanız, dereceleri radyana dönüştürmeniz gerekir:

Radyan cinsinden açı = Derece cinsinden açı x PI / 180.


Math.sin(90 * Math.PI / 180); //90 derecenin sinüsü return 1

Math.cos()

Math.cos(x) methodu kosinüs radyan bir açı X (a değeri arasında 1 ve 1) geri döner. Radyan yerine derece kullanmak istiyorsanız, dereceleri radyana dönüştürmeniz gerekecektir. Aşağıdaki örneğe bir göz atın:


Math.cos(0 * Math.PI / 180); //0 derecenin cos değeri return 1

Math.min()

Math.min() methodu bağımsız değişkenler listesi en düşük değeri bulmak için kullanılır. Aşağıdaki örneğe bir göz atın:


Math.min(0, 150, 30, 20, -8, -200);  // returns -200

Math.max()

Math.max() metodu bağımsız değişkenler listesi en yüksek değerini bulmak için kullanılır. Aşağıdaki örneğe bir göz atın:


Math.max(0, 150, 30, 20, -8, -200);  // returns 150

Math.random()

Math.random() 0 (dahil) ile 1 (hariç) arasında rastgele bir sayı döndürür:


Math.random(); //rastgele bir sayı döndürür

Dikkat! Math.random() methodu her zaman 1'den küçük bir sayı döndürür.

Math.random() methodu Math.floor() methoduyla birlikte kullanıldığında rastgele tamsayılar oluşturulabilir.


Math.floor(Math.random() * 10);      // 0 ile 9 arasında bir sayı döndürür
Math.floor(Math.random() * 11);      // 0 ile 10 arasında bir sayı döndürür 
Math.floor(Math.random() * 100);     // 0 ile 99 arasında bir sayı döndürür
Math.floor(Math.random() * 101);     // 0 ile 100 arasında bir sayı döndürür
Math.floor(Math.random() * 10) + 1;  // 1 ile 10 arasında bir sayı döndürür 
Math.floor(Math.random() * 100) + 1; // 1 ile 100 arasında bir sayı döndürür 

Aşağıdaki JavaScript fonksiyonu min (dahil) ila maks (dahil değil) arasında rastgele bir sayı döndürür:


function getRndInteger(min, max) {
    return Math.floor(Math.random() * (max - min) ) + min;
} 

Bu JavaScript fonksiyonu her zaman minimum ve maksimum arasında rastgele bir sayı döndürür (her ikisi de dahildir):


function getRndInteger(min, max) {
  return Math.floor(Math.random() * (max - min + 1) ) + min;
}

Lütfen konu haricinde soru sormayın cevaplanmayacaktır. Yorumunuz onaylandıktan sonra yayınlanacaktır.

6789

KATEGORİ
  • HTML
  • CSS
  • PHP
  • JQUERY
  • PHOTOSHOP
  • JavaScript
  • Web Dünyası
  • Linux
  • MİTHRİL FRAMEWORK
  • Laravel
POPÜLER MAKALE
  • HTML LİNK(Bağlantı)EKLEME - LİNK VERME
  • HTML YAZI VE RESİM ORTALAMA
  • HTML RESME LİNK VERME
  • HTML DİV ve SPAN NEDİR?
  • HTML FORM OLUŞTURMA
  • HTML RESİM EKLEME
  • CSS (BOYUT) GENİŞLİK VE YÜKSEKLİK (Width-Height)
  • HTML KAYAN RESİM VE Marguee KULLANIMI
  • HTML ARKAPLANA MÜZİK EKLEME
  • KALİTE KAYBETMEDEN RESİMLERİ BÜYÜTME
ETİKET
WEBCEBİR © 2013 Tüm hakları saklıdır.